Verrassende gegevens over personeelsbehoud (deel 2)

Ligt de macht bij de werknemers? In de huidige arbeidsmarkt wel en verstandige werkgevers of managers pakken de oorzaken van het verloop aan om hun personeel te behouden. Loyaliteit van werknemers is soms moeilijk te verdienen, maar uiteindelijk de sleutel tot zakelijk succes. In het tweede deel van deze blogpost gaan we verder in op een aantal gegevens.

 

4. Gebrek aan respect zorgt voor het verlies van werknemers

Volgens onderzoek hebben werknemers die zeggen dat er weinig respect is tussen collega’s 26% meer kans om hun baan op te zeggen. En 61% van de werknemers zegt dat vertrouwen tussen henzelf en het hoger management zeer belangrijk is voor de tevredenheid over hun werk. 

Desondanks is slechts 33% zeer tevreden met het niveau van vertrouwen in hun organisatie. Een onprettige cultuur jaagt toptalent weg, ondanks andere voordelen die een werkgever kan bieden.

 

5.Werknemers geven de voorkeur aan bedrijven met een positieve ethiek 

Niemand wil werken voor een bedrijf dat bekend staat vanwege onethisch gedrag tegenover de wereld, zijn klanten en vooral zijn eigen werknemers. 

Mensen willen vooral respect en zorg van toekomstige werkgevers. In feite zal 79% van de mensen geen nieuw aanbod accepteren van een bedrijf dat niet optrad tegen bijvoorbeeld seksuele intimidatie, zelfs als het geboden salaris hoger is.

 

6. Hoge betrokkenheid van werknemers leidt ertoe dat mensen 87% minder geneigd zijn hun bedrijf te verlaten

Een kernidee dat wij altijd ondersteunen, omdat het aan de basis ligt van elke gelukkige en succesvolle werkplek, is het in stand houden van een hoge mate van betrokkenheid van uw werknemers. Niet alleen houdt dit uw team productief en staat het te popelen om aan het werk te gaan in plaats van te wachten tot de werkdag voorbij is, het verhoogt ook uw retentiecijfers tot waanzinnige hoogten.

Werknemers die betrokken en geëngageerd zijn op het werk presteren 20% beter en is de kans 87% kleiner dat ze hun huidige bedrijf verlaten. 

 

De cijfers uit deze en de vorige blogpost tonen aan dat het vooral draait om respect en waardering voor werknemers. Wanneer werkgevers op de juiste wijze waarderen, zal dat positieve gevolgen hebben voor het personeelsbehoud.